Product Branding, Private Label oplossingen, Relatiegeschenken, Promotieartikelen & Mechandise

Merchandise

Merchandise

Hoofddoel van Merchandise: extra inkomen genereren uit royalties en verkoop van producten met jouw eigen logo.

Merchandise is meer gericht op het commercieel verkopen van artikelen van een bekend merk, bekend persoon, bekende karakters uit films, programma’s, etc. Bij merchandise is het product een spiegel van een bestaande merkwaarde, terwijl je bij een relatiegeschenk juist merkwaarde wilt creëren.

BEDRUKKEN & PRODUCTIE

MERCHANDISE

  • Eigen merchandise maken?
  • Merchandise bedrukken?
  • Merchandise & Promotiemateriaal?
  • Dropshipping mogelijkheden
  • Fulfilment in China & Europa
  • Snel & Direct schakelen
  • Meer dan 10 jaar ervaring!
expirial logo icon

``BEL MIJ TERUG``

TERUGBEL VERZOEK?

    Welke merken maken Merchandise?

    Als de persoon, of naam, of brand, al succesvol is, wordt merchandise gebruikt om nog meer te verdienen aan verkoop van uitstraling producten. Natuurlijk creëer je stiekem nog meer naamsbekendheid wanneer andere mensen naast de initiële koper jouw logo zien op merchandise producten. Secundair is dit dus een verkapte branding waarbij je met jouw branding tevens geld verdiend. Kortom, een extra verdienmodel.

    Merchandise artikelen in overlap met promotiemateriaal

    Overlap van merchandise en promotiemateriaal zijn bijvoorbeeld T-shirts. Een bedrukt T-shirt met eigen logo kan zowel onder merch vallen als onder promotiemateriaal. Het grootste verschil is: HOE zet je het product in? Hoe zie je het gemaakte product?

    Je kunt dus een T-shirt hebben dat bij de één valt onder de categorie Merchandise en verkocht wordt aan “fans” voor 50 euro, bij een inkoop van 10 euro.

    Waarbij bij de ander het T-shirt valt de categorie “strooigoed” dus promotiemateriaal”. Hierbij worden shirts met inkoop van 3 euro, gratis weggegeven aan klanten en potentiële klanten. Zelfde type product, maar een hele ander doeleinde wat dus ook een hele andere benadering qua inkoop, ontwikkeling en kosten met zich meebrengt.

    Uit de hand gelopen merchandise

    Voor sommige merken kan merchandise een echte serieuze inkomstenstroom genereren. Dit is een extra business strategie naast de core business.

     

        • Voorbeeld 1: Denk bijvoorbeeld aan Caterpillar werkschoenen van het merk Caterpillar dat, van origine, als core business graafmachines maakt. Uiteindelijk is een merchandise artikel een gehele productlijn geworden met een eigen strategie, businessmodel en winstperspectief.
        • Voorbeeld 2: Denk aan automerken, met als mooi voorbeeld Ferrari, wat schaalmodel auto’s tot en met kleding en jassen verkoopt. Het merk Ferrari heeft zoveel fans met een diepe liefde voor het merk, dat mensen graag van “het merk” Ferrari schoenen kopen of laptop sleeves aanschaffen. Het merk Ferrari, is een stukje identiteit geworden van de persoon.
        • Voorbeeld 3: Denk aan Harley Davidson motoren. Tegenwoordig worden er jasjes en accessoires verkocht aan mensen die niet eens een motor bezitten. Alleen omdat men geïdentificeerd willen worden met een bepaalde lifestyle, groep of interesse.

         

        Tot slot, denk aan merken dat eigen merch laten maken zoals Ajax, Defqon, Alfa Romeo, Max Verstappen, Rammstein, Bacardi, Disneyland, Formule 1 etc.

        Is jouw merk op een niveau dat het Merchandise kan verkopen? Hoe kun je dit het beste vormgeven tot een winstgevend concept? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij zullen vrijblijvend onze visie geven op de persoonlijke bedrijfssituatie.

    VRIJBLIJVEND CONTACT?

    085 - 0654119 of info@expirial.nl